اخبار روز ایران و جهان

اخبار روز از خبرگزاریهای رسمی جمهوری اسلامی ایران

اخبار روز ایران و جهان

اخبار روز از خبرگزاریهای رسمی جمهوری اسلامی ایران

خبر جدید:دو دشمن مشترک، یکی از عوامل وحدت میان لبنان و ایران است/ موضوع «نزار زکا» مشکلی میان ما و بیروت به وجود نمی‌آورد

شرح خبر:

به گزارش گروه بین‌المل خبرگزاری فارس، شبکه «المنار» اعلام کرد «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان که امشب (دوشنبه) وارد لبنان شده ، در کاخ «بعبدا» با «میشل عون» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد .

ظریف در ابتدا از طرف خودش، «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران و نیز مردم ایران انتخاب عون را تبریک گفت و افزود لبنانی‌ها با اراده مستقل خود موفق به کسب این دستاورد شدند و این یک دستاورد و پیروزی بزرگ برای تمام ملت لبنان است.

وی افزود: ما اطمینان کامل داریم که فرصت برای همکاری و ایجاد امنیت و ثبات در منطقه فراهم شده است.

ظریف گفت: محتوای سخنرانی عون دلیل بر عمق دیدگاه حکیمانه وی است.

وزیر خارجه ایران در ادامه افزود: من اطمینان دارم که زمینه برای افزایش و توسعه روابط سیاسی و اقتصادی لبنان و ایران فراهم شده است.

وی گفت: دو دشمن اساسی در کمین ایران و لبنان هستند: دشمن تکفیری و اسرائیل. این خود یک عامل وحدت میان ایران و لبنان است و موضوع مهم‌تر وجود روابط و منافع سیاسی و اقتصادی و تاریخی میان دو ملت است.

ظریف تصریح کرد: آنچه درباره «نزار زکا» اتفاق افتاد مشکلی میان ایران و لبنان به وجود نمی‌آورد بلکه این فقط یک مساله پیش آمده به دلیل مخالفت با قانون است .

آبان ماه سال گذشته بود که تبعه لبنانی- آمریکایی به نام «نزار زکا»  به اتهام جاسوسی برای آمریکا در ایران بازداشت شد.

پس از آن رسانه‌های مختلف از جمله رسانه‌های لبنانی از ارتباط خاص او با آمریکا خبر دادند تا جایی که الاخبار گزارش داد: جاسوس بازداشت‌شده در حال تدارک برگزاری تظاهرات در ایران بود. وی به 10 سال زندان محکوم شد (+).


خبر تصادفی :
سایت های خبری روزانه بروز شده میشود و توسط جدید ترین اخبار ایران این اتفاق می افتد.باید دانست که جدید ترین اخبار ایران و جهان لحظه به لحظه در اینم سایت ها موجود است.خبر های ورزشی این سایت شامل خبر های لیگ های ایران و بازی دربی پایتخت است.بازی های حساس لیگ ایران را پوشش میدهیم و به بررسی دقیق عملکرد هر یک از بازیکنان لیگ میپردازیم.لیگ ایران خیلی زود و سریع شروع شده و تمامی بازی ها با کیفیت بالا و در بالاترین سطح انجام میشود.تمامی بازیکنان لیگ با قیمت هایی گران در باشگاه های لیگ ایران بازی کرده و روزانه تمرینات زیادی را انجام میدهند

خبر دست اول :مردی که نشر صربستان به او افتخار می‌کند

شرح خبر:


به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، نیکولا تسلا یکی از شخصیت‌های مهم در کشور صربستان است تا جایی که ناشران بسیاری کتابی پیرامون این مخترع صرب منتشر کرده است.

در نمایشگاه کتاب بلگراد در غرفه‌های مختلفی دیده می‌شد که ناشران کتابی در ارتباط با این دانشمند صربی منتشر کرده‌اند این در حالی است که برخی ناشران دو یا سه کتاب در مورد این دانشمند ملی داشتند.

این موضوع در حالی بود که تصویر نیکولا تسلا روی اسکناس 100 دیناری کشور صربستان نیز چاپ شده و این نشان دهنده جایگاه این دانشمند و مخترع صربستانی در این کشور است.

نیکولا تسلا متولد 10 ژوئیه 1856 در امپراتوری اتریش-مجارستان، مخترع، مهندس برق و مهندس مکانیک صربی الاصل آمریکایی است. وی بیشتر به دلیل سهمش در طراحی سیستم نوین برق‌رسانی براساس جریان متناوب (AC) شناخته می‌شود.

او در سال 1943 در ایالت نیویورک آمریکا از دنیا رفته و در کشورهای صربستان، کرواسی و آمریکا به عنوان قهرمان ملی شناخته می‌شود. تسلا پیش از مهاجرت به آمریکا، در زمینه مکالمه از راه دور و مهندسی برق تجاربی کسب کرده بود. وی در سال 1884 به ایالات متحدهٔ آمریکا مهاجرت کرد تا در شهر نیویورک برای توماس ادیسون مشغول به کار شود.

تنها کسی است که پس از هفتاد سال از وفاتش، با وجود پیشرفت‌های بزرگ در زمینه تکنولوژی، هنوز هم راز تمام آزمایش‌هایش برملا نشده و شخصیت و کارهای او همیشه مورد بحث و اختلاف نظر فراوان بوده است. عده‌ای او را یک نابغه استثنایی و عده‌ای دیوانه می‌دانند، اما هر چه که هست نبوغ و استعداد فراوان تسلا در زمینه فیزیک و الکتریسیته، از او شخصیتی اسرار آمیز و از کارها و آزمایش‌هایش نمونه واقعی داستان‌های علمی تخیلی را می‌سازد. آزمایش‌های تسلا در زمینه تونل زمان و پدیده رزونانس و بسیاری موارد دیگر، او را سال‌ها و قرن‌ها از زمانی که در آن می‌زیست جلوتر نشان می‌دهد.

او هرگز ازدواج نکرد و با مارک تواین دوستی نزدیکی داشت، و به گیاه‌خواری نیز علاقه داشت. او با اینکه به ثروت دست یافت اما تمام آن را صرف پژوهش علمی کرد، و در فقر و بدهکاری در نیویورک در یک اتاق در یک هتل درگذشت. تسلا عقیده داشت که می‌توان الکتریسیته را به صورت بیسیم انتقال داد و در این راه سعی بسیار کرد اما موفق نشد.

در فیلم «حیثیت» ساخته کریستوفرنولان، تسلا، می‌تواند انرژی الکتریسته را بصورت بیسم منتقل کند و حتی انسان را شبیه‌سازی کند.

تسلا بسیار کم می‌خوابید، به گونه‌ای که خودش می‌گوید هیچگاه بیش از 2 ساعت به خواب نرفته است. جان اونیل، نویسنده کتاب زندگینامه نیکولا می‌گوید: «تسلا اعتراف کرده است که یک بار به صورت بی‌وقفه و بدون آنکه استراحت کند 84 ساعت مداوم مشغول کار بوده است.» وی در کتاب خود می‌نویسد: «سرگرمی همیشگی تسلا پرسه زدن در پارک‌های نیویورک، نجات کبوترها و مراقبت از پرندگان آسیب دیده بود.»

مارک سیفر، یکی دیگر از نویسندگان زندگی نیکولا تسلا می‌گوید: «تسلا یک فرد گیاه خوار بود که خود را به رژیم غذایی مخصوص شامل شیر، عسل، نان و آب سبزیجات محدود کرده بود.» به گفته مارک سیفر، این مخترع بزرگ عادت داشت انگشتان پای خود را ورزش دهد و این کار را هرشب 100 مرتبه برای هر یک از پاهای خود انجام می‌داد زیرا اعتقاد داشت ورزش دادن انگشتان پا باعث تحریک سلول های مغزی می‌شود.»


خبر تصادفی:
چندی پیش apple از پرچمدار جدید خود در سال 2016 رونمایی کرد. آیفون 7 محصول جدید کمپانی اپل می باشد که یکی از قدرتمندترین گوشیهای بازار می باشد. در این گوشی نسبت به نسخه قبلی تغییراتی جزیی شاهد هستیم. این گوشی هنوز وارد بازار نشده محبوبیت بسیاری بدست آورده است. البته عرضه آن در بازارهای خارجی رسما آغاز شده است اما در بازار ایران شروع رسمی نداشته و به همین دلیل قیمت آن بسیار نجومی و بالاست. در حال حاضر قیمت هر آیفن 7 در ایران چیزی حدود 7 میلیون تومان است. پرچمدار جدید اپل زمانی رونمایی شد که یکی از جدی ترین رقیبانش در بازار تلفن همراه در آخرین پرچمدار خود شاهد مشکلات جدی بوده است و این گوشی ها هنگام شارژ دچار حریق می شوند

خبرگزاریها منتشر کردند: :سنجش عیار فوتبال کهگیلویه و بویراحمد با دیدار تیم‌های نفت گچساران و زاگرس یاسوج

شرح خبر:

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، فوتبال کهگیلویه و بویراحمد در سالیان اخیر فراز و نشیب‌های زیادی داشته است.

در برهه‌ای بهار فوتبال و در مقطعی هم زمستان سرد فوتبال این استان را شاهد بوده‌ایم که فوتبال در کهگیلویه و بویراحمد به خواب و یا کما فرو رفته است.

در دوره‌ای با حضور تیم فوتبال شهرداری یاسوج در لیگ دسته اول و همچنین تیم نفت در این رده از فوتبال کشور شاهد زنده بودن و پویایی فوتبال استان بودیم و بعد از آن رخوت و رکود بر فوتبال حاکم شد.

بی‌توجهی مسؤولان به امر ورزش و به ویژه به فوتبال موجب شد که حضوری کمرنگ در فوتبال کشور داشته باشیم.

اما به هر صورت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد در بدترین حالت ممکن نیز به مانند گل زیر یخ به موجودیت خود ادامه داد و تک ستاره‌هایی در حوزه داوری فوتبال و یا بازیکنانی مانند میلاد غریبی و ایمان موسوی و سایرین در تیم‌های بزرگ فوتبال کشور خوش درخشیدند.

اما در دوره کنونی استان نمایندگانی در لیگ‌های معتبر فوتبال کشور دارد که از آن جمله می‌توان به نفت گچساران در رده لیگ برتر نوجوانان کشور، نونهالان سپاهان یاسوج در لیگ برتر فوتبال ایران و نفت و زاگرس در لیگ دسته دوم فوتبال کشور اشاره کرد.

تیم فوتبال نفت گچساران به مربیگری داریوش یزدی و با حمایت خوب مجموعه نفت و گاز گچساران وضعیت خوبی در لیگ دارد و از طرف دیگر عده‌ای جوان به مربیگری حمید کرمی جوان با تیم زاگرس یاسوج بدون از حمایت یک ریال توسط دولت و بخش خصوصی در حال کارزار در لیگ دسته دوم فوتبال کشور هستند.

این دو تیم قرار است به مصاف یکدیگر بروند و به نوعی دربی فوتبال کهگیلویه و بویراحمد را در حضور خیل هوادارن فوتبال استان برگزار کنند که به باید به انتظار نشست و عیار فوتبال را در این دیار با این فوتبال سنجید.


خبر تصادفی:
وضعیت بیکاری در ایران کاملا قابل بررسی و جای اعتراض و انتقاد زیادی دارد.بیکاری در ایران در سال های اخیر به اوج رسیده و تمامی کارشناسان بر این باورند که این حجم از بیکاری در ایران در چندین سال پیش بی سابقه بوده است.اعتراضات زیادی برای این مورد توسط جوانان و افراد بیکار کشور به دولت روحانی وارد شده.دانشجویان فارغ التحصیلی از دانشگاه های معتبر کشور چندین سال است که بیکار هستند و دولت باید فکری به حال این مورد بکند.ادامه چنین روندی قطعا در سال های آینده مشکلات خیلی بیشتری برای کشور و وضعیت بد اقتصادی ایجاد خواهد کرد

خبر جدید منتشر شد:وقتی ۸ هزار میلیارد تومان را 30 نفر می‌گیرند و پس نمی‌دهند فرقی نمی‌کند چه اسمی رویش بگذاری/مجلس با رأی به هر

شرح خبر:

احمد امیرآبادی نماینده مردم قم و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از غرفه باشگاه خبری توانا در نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: دولت برنامه‌ای به مجلس ارسال نکرده است و در واقع احکام مورد نیاز برای تدوین برنامه ششم توسعه را تقدیم پارلمان کرده است.

*در حال نگارش لایحه برنامه ششم توسعه در تلفیق هستیم

وی افزود: ما الان در حال برنامه‌نویسی در کمیسیون تلفیق هستیم. یعنی کاری که باید دولت انجام می‌داد را ما انجام می‌دهیم، به همین جهت رسیدگی به برنامه ششم در مجلس قدری هم زمان برده است و ما نگرانیم زمان از آن مهلت قانونی‌مان بگذرد، ما باید مباحث پنج سال آینده کشور را در لایحه برنامه ششم بیاوریم و بودجه‌های سنواتی را بتوانیم بر اساس قانون برنامه ششم تدوین کنیم تا ان‌شاءالله کشور به جایی برسد.

امیرآبادی با بیان اینکه به همین دلیل امروز کار کمیسیون تلفیق بسیار کار سنگینی است،‌ تصریح کرد: برخی از نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق نیز سال اولی است که در پارلمان حضور دارند، در عین حال که تخصص و تجربه‌های لازم را در رشته خودشان دارند، اما مباحث مربوط به برنامه‌نویسی در داخل مجلس فنون خاص خودش را دارد، روند بررسی برنامه ششم در کمیسیون تلفیق از پیشرفت خوبی برخوردار است.

*اوایل آذرماه لایحه برنامه ششم به صحن علنی مجلس می‌آید

وی با بیان اینکه امیدواریم طی دو هفته آینده یعنی اوایل آذرماه گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه ششم توسعه تقدیم صحن علنی شود، ادامه داد: با توجه به اینکه باید در ابتدا قانون برنامه ششم را به تصویب برسانیم و سپس بودجه سال 96 را بررسی و مصوب کنیم و لذا تلاش خواهیم کرد هر چه سریعتر لایحه برنامه ششم در صحن علنی مورد بررسی قرار گرفته و نهایی شود.

*فراکسیون ولایت از ابتدا با محوریت لاریجانی تشکیل شد

این عضو هیأت رئیسه مجلس در ادامه این گفت‌وگو به بیان نکاتی درباره فراکسیون‌های ولایت و مستقلان ولایی پرداخت و اظهار داشت: فراکسیون ولایت در ابتدای آغاز به کار مجلس دهم با محوریت آقای لاریجانی شکل گرفت، ریاست فراکسیون بر عهده ایشان گذاشته شد و نام فراکسیون را هم آقای لاریجانی انتخاب کردند اما اعضای فراکسیون ولایت از دو طیف بودند، یکسری از نمایندگان کسانی بودند که بیشتر طرفداران دولت بودند و برخی از نمایندگان هم اصولگرایانی بودند که با پرچم اصولگرایی وارد پارلمان شده بودند.

*35 عضو شورای مرکزی فراکسیون‌های ولایت و مستقلان ولایی انتخاب می‌شوند

وی با بیان اینکه بر اساس ثبت‌نام انجام شده 130 نفر در فراکسیون اصولگرایان ثبت‌نام کردند که آقای حاجی‌بابایی موقتا اداره این فراکسیون را بر عهده دارد، تأکید کرد: پیش‌نویس اساسنامه تقریباً آماده شده و به زودی تشکیل جلسه خواهیم داد، شورای مرکزی هم انتخاب خواهند شد به این شکل که 17 نفر از فراکسیون اصولگرایان ولایت و 17 نفر از فراکسیون مستقلان ولایی یعنی 34 نفر و همچنین آقای لاریجانی هم عضو شورای مرکزی خواهد بود، در مجموع 35 نفر عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت از دو فراکسیون خواهند بود.

*دولت با تغییر 3 وزیر به دنبال بمب انتخاباتی در کشور بود

امیرآبادی همچنین با اشاره به رأی‌آوری هر سه وزیر پیشنهادی در صحن علنی، تصریح کرد: برخی تصور می‌کنند رأی مجلس به هر سه وزیر در واقع رأی اصلاح‌طلبی بوده است در حالیکه اینطور نیست،‌ این در واقع رأی به وزرا برای مسئولیت 6 ماهه حالا مقداری کمتر یا بیشتر بود، به علاوه اینکه مجلس با این رأی بهانه را از دولت گرفت چون دولت می‌خواست با تغییر سه وزیر فرهنگی و اجتماعی، بمبی را در کشور برای انتخابات سال آینده منفجر کند اما من فکر می‌کنم با تغییر این سه وزیر حتی یک ترقه هم منفجر نشد.

*مجلس با رأی به هر 3 وزیر بهانه را از دولت گرفت

این عضو هیأت رئیسه مجلس همچنین یادآور شد: تحلیل ما از سه وزیر رأی آورده در مجلس این است که نمایندگان می‌خواستند با این رأی بهانه را از دولت بگیرند، چون این دولت به راحتی تمام مشکلات را گردن دیگران می‌اندازد و در این زمینه نمره بیست دارد.

*دولت به جای ارائه خدمات به کشور بیشتر به دنبال بهانه‌جویی است

وی با بیان اینکه دولت به جای اینکه یکسری خدماتی را به مردم ارائه دهد، بیشتر دنبال بهانه‌جویی است, گفت: ما برای اینکه این بهانه‌ها گرفته شود به هر سه وزیر رأی دادیم، فراکسیون امید از ابتدا اعلام کرده بود که به هر سه وزیر رأی می‌دهد اما در کل فضای مجلس اینگونه است که نمایندگان به خاطر اینکه می‌خواهند به دولت کمک کنند تا امور کشور را راه بیندازد به وزرا رأی می‌دهند، یا حتی برخی از نمایندگان با خود وزرای پیشنهادی ارتباطاتی می‌گیرند و به آنها رأی می‌دهند.

امیرآبادی اضافه کرد: فراکسیون ولایت در زمینه رأی‌دهی به وزرای پیشنهادی از انسجام لازم برخوردار نبود یعنی بنا نداشت انسجام لازم را داشته باشد چون صبح روز رأی‌دهی هم که فراکسیون تشکیل جلسه داد، جمع‌بندی نداشتیم که به کدام وزیر رأی دهیم و به کدام وزیر رأی ندهیم.

نماینده قم در مجلس خاطرنشان کرد: اگر در مجلس آن روز نه مخالفی و نه موافقی صحبت نمی‌کردند، یکی از وزرا قطعا رأی نمی‌آوردند.

*«فساد» بزرگ و کوچک و اصللاح‌طلبی و اصولگرایی ندارد

این عضو هیأت رئیسه مجلس در بخش پایانی گفت‌وگوی خود با فارس، با اشاره به فساد صندوق ذخیره فرهنگیان و معوقه خواندن این فساد توسط رئیس‌جمهور، توضیح داد: فساد بزرگ و کوچک ندارد و باید با آن برخورد شود. فساد اصلاح‌طلب و اصولگرا نمی‌شناسد، ما باید با فساد مبارزه کنیم.

وی اضافه کرد: آقای قالیباف شخصا خودش درباره مسائل مطرح شده در مورد شهرداری تهران پای کار آمد و خواست که این موضوع پیگیری شود و خودش درخواست کرد و ما در سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت این موضوع را بررسی کردیم، ما در این سازمان همگی اصولگرا هستیم و موضوعات پیش‌ آمده در شهرداری تهران که مربوط به آقای قالیباف که خود او هم اصولگراست را مورد رسیدگی قرار دادیم.

امیرآبادی با بیان اینکه فساد، فساد است و ما تعارف نداریم،‌گفت: خود آقای قالیباف، همسر و فرزندانش و بستگان درجه یک وی، هیچ کدام هیچ استفاده‌ای نکردند و ما پس از بررسی به این نتیجه رسیدیم. اگر اصلاح‌طلبان هم فساد کنند، وارد بررسی آن می‌شویم چرا که باید با فساد مبارزه شود.

 وی ادامه داد: وقتی 30 نفر هشت هزار میلیارد تومان می‌گیرند و پس نمی‌دهند، فرقی نمی‌کند نام آن را چه چیزی بگذاریم، اسم مهم نیست بلکه فسادی که صورت گرفته مهم است و باید با آن مبارزه شود، امروز هشت هزار میلیارد تومان از صندوق ذخیره فرهنگیان که متعلق به بانک سرمایه بوده است، برده‌اند و نمی‌آورند.

*نامگذاری فسادهای اقتصادی جناحی و حزبی صورت می‌گیرد

امیرآبادی در پایان خاطرنشان کرد: این بازی کردن با الفاظ است که آقای رئیس جمهور بگوید نام آن اختلاس نیست بلکه نامش معوقه است، تفاوتی نمی‌کند نام آن را چه چیزی بگذارند، به نظر می‌رسد وقتی فسادی در جناح و حزب مقابل صورت می‌گیرد عده‌ای نام آن را اختلاس می‌گذارند اما زمانی که فسادی در جناح خودشان انجام می‌شود، مثلا می‌گویند «معوقه»؛ مردم متوجه می‌شوند که ما در حال بازی کردن با الفاظ هستیم، ما برای حفظ و قوام نظام، با فساد در هر مرتبه و هر مکانی و هر جایگاهی باید مبارزه کنیم.


خبر تصادفی:
قطعا سیاست خارجی ایران در مباحثی از جمله هسته ای بسیار حساس است و دقت دارد تا تحریم های شدید اقتصادی را از روی کشور بردارد.تحریم هایی که ظالمانه بر علیه ایران اعمال شده و باعث شده ایران در از نظر اقتصادی با مشکلات زیادی مواجه شود که هر کدام از این مشکلات ضربه های زیادی به روند پیشرفت ایران زده است.دولت روحانی و جناب دکتر ضریف،وزیر امور خارجه ایران توافقاتی مفید برای برداشتن تحریم های اقتصادی انجام داده ایند که این توافقات در راستای برداشتن تحریم ها و به دست آوردن قدرت اقتصادی قبلی ایران است

تیتر خبر جدید:طالبی: برخی داوران فجر تصمیم‌شان را از قبل گرفتند/ نورایی: سینما ملک خصوصی افراد نیست/ صالحیان: «یتیم‌خانه ایران»

شرح خبر:



خبرگزاری فارس- زهرا قزیلی: فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» ساخته ابوالقاسم طالبی با موضوع تاریخی در سالن های سینما هم اینک که نزدیک به 10 روز است اکران شده توانسته با مخاطب ارتباط برقرار کند البته مخاطبان سینماروی ما به دیدن تاریخ در سینما عادت ندارند اما این بار بخشی از تاریخ روایت می شود که بخش مفغول مانده تاریخ معاصر است .بخشی از تاریخ که در روایتی 4 میلیون و در روایتی دیگر 9 میلیون ایرانی در آن کشته شدند و به تعبیر برخی هولوکاست ایرانی است.  در فیلم «یتیم خانه ایران» به روشنی این بخش از تاریخ روایت می شود و دست انگلیسی ها در جهت ایجاد قحطی در ایران پس از جنگ جهانی اول دیده می شود. در بخش دوم گفت و گو به چرایی عدم حضور فیلم های ابوالقاسم طالبی در بخش رقابتی جشنواره فیلم فجر، نحوه تولید اثر، سخت گیری ها و نوع همکاری با گروه پشت و جلوی دوربین به گفت وگو نشستیم که در پی می آید.

سینما ملک خصوصی برخی از افراد نیست

حضور در برخی از کارهای انقلابی ممکن است هزینه داشته باشد شما متحمل این هزینه‌هاشدید؟

طالبی: بگذریم. هزینه ها را آنها دادند که در خونشان غلطیدند و رفتند الان هم هزینه را آنها می دهند که جلوی همه غرب دروغگو در حال مبارزه در جبهه ها علیه داعش و تفکر صهیونیستی و لیبرالی و ارتجاعی هستند این جبهه های فرهنگی و نظامی و اقتصادی و... است جغرافیای آن کره زمین است و تا بوده چنین بوده.

علی رام نورایی : من از سالها پیش در این عرصه حضور داشتم. شاید با «قلاده های طلا» نمود بیرونی بیشتر شد زیرا کار قابل توجهی بود و نظرات مخالف و موافق را به سمت خود جلب کرد. قبل از قلاده ها کارهایی با موضوع دفاع مقدس جزء اولویت های من بود و دوست داشتم حضور داشته باشم . من تشکر می کنم که یکی از نقش های اصلی کار که بسیار سخت بود را به من سپردند. اما درباره هزینه نه. من زندگی و کارم را می کنم . یکسری افراد در این حرفه به مذاقشان خوش نیامده بود و حالشان را بد کرده بود ری اکشن نشان دادند که مهم نیست. معتقدم سینمای این مملکت، حیات خلوت یا ملک خصوصی گروه خاص نیست متعلق به همه اقشار جامعه است و کسانی که برای آن زحمت می کشند حق دارند در این عرصه کار و فعالیت کنند اگر افراد خوششان نمی آید می توانند تحملشان را بالا ببرند چون من هستم دارم کار می کنم و قرار نیست انتخاب های بعدی ام بستگی به نظرات و علایق  افرادی که سینما را ملک خصوصی می دانند. کار می کنم، تجربه اندوزی می کنم و یاد می گیرم و جلو می روم. 

کتاب خاطرات افراد، انگیزه مکاشفه به من داد

آقای نورایی یتیم خانه ایران کار سختی بود، نوع کاراکتری که ایفا کردید و تاریخی که مد نظر فیلمنامه بود. چقدر تاریخ را مرور کردید تا به  نزدیک شوید و بپذیرید.

یتیم خانه ایران یک اتفاق خیلی خوب بود در پرونده کاری من و آقای طالبی نقش دیگری را برای من در نظر گرفته بودند . از بازنویسی نهم  درگیر فیلمنامه شدم. مطلع بودم آقای طالبی سالها روی پروژه کار می کردند جلسات مختلف  با ایشان گفت و گو کردم منابع تحقیقاتی که در اختیار داشتند را به بنده دادند که به اتفاق فاجعه آمیز نزدیک شوم. یک پروسه 8 ماهه طول کشید تا جلوی دوربین رفتن کار و مدام در این مدت در ارتباط بودم هم منابع را مطالعه می کردم و هم بازنویسی های مختلف در اختیارم قرار می گرفت و سعی می کردم خودم را نزدیک کنم. اتفاقی که در این اثر سینمایی روایت می شود عجیب و غریب است . متاسفانه سالها در این مملکت زندگی می کنیم اما هیچ ردپایی در کتب درسی و تاریخی وجود نداشت وقتی با فیلمنامه مواجه شدم از این حجم فاجعه رخ داده شگفت زده شدم . کتاب هایی که براساس خاطرات نوشته شده بود را که می خواندم انگیزه به من می داد که جست و جویش کنم تا نزدیک شوم.

کدام شخصیت به شما پیشنهاد شده بود؟

به من رسما اعلام نشده بود که «محمد جواد» را بازی کنم شگفت زده شدم وقتی به من اعلام شد. فکر می کنم سه چهار ماه قبل از کلید خوردن به من اعلام شد و برایم بسیار هیجان انگیز بود و از من خواسته شد  سوارکاری را بیشتر  تمرین کنم و ورزش های لازم را انجام بدهم تا آمادگی جسمانی ام را به سطحی برسانم که بتوانم در ماراتن 8 ماهه فیلمبرداری دوام بیاورم. مشغول تمرینات شدم وچندین جلسه از صبح تا شب مشغول گریم در خدمت آقای صالحیان بودم و مدام با آقای طالبی صحبت می کردم چون نقش خاص  و عجیبی بود و حال و هوای مختلف و متفاوتی داشت .ایشان خیلی کمک کردند.

اقای طالبی دلیل انتخاب آقای نورایی برای حضور در «یتیم خانه ایران» چه بود؟

آقای نورایی یک سری خصوصیات دارند که من کمتر در بازیگران سینمای ایران سراغ دارم. استایل خوبی دارند، ورزیده هستند هر کار سختی که باشد توان انجام آن را دارند. از ایشان خواستم در تمرینات اسب سواری یک برنو در دست داشته باشید و با یک دست اسب سواری کنید. این برای سوارکار ماهر هم سخت است ایشان تمرین می کردند. بین افرادی که لیست کردیم که اسب سواری بلد باشند و استایل خوبی داشته باشند و نخواهیم از تکنیک کروماکی  و پرده سبز  استفاده کنیم به ایشان رسیدیم. می توان نوع دیگری هم فیلمبرداری کرد که بازیگر روی ماشین بنشیند و ما فیلم بگیریم اما باورپذیری مخاطب بسیار پایین می آمد و تکنولوژی که باورپذیری مخاطب مخدوش نکند هنوز در ایران نیست.

 

دستم زیر سم اسب رفت/ طوفان بازدیدکنندگان را فراری داد

نورایی:  ما در سرمای -17 درجه در رشته کوه های الوارز کار کردیم و در برف که عمقش قابل حدس نبود  رفتم و دستم زیر سم اسب رفت

طالبی: خب بفرمایید  ما چند بازیگر داریم که بلافاصله پس از این حادثه بتوانند صحنه را ادامه دهند؟

نورایی: در گرمای 50 درجه و طوفان هم کار کردیم چند نفر برای بازدید امده بودند فرار کردند فرار به معنای واقعی. در همه شرایط از جنگل، بیابان، کوه و... با آمادگی جسمانی خوب و روحیه خوب  با جو خوبی که در گروه بود کار کردم و انشااله که توانسته باشم از پس کار برآیم

از سه ناحیه بدنم آسیب دید

آقای نورایی آسیب دیدگی دست تان چقدر جدی بود؟

جدی بود اما شوخی گرفتم و ادامه دادم. در «قلاده های طلا» هم پایم شکست . در یتیم خانه ایران دو بار دچار سانحه شدم. یک بار اسب بعد از 12 برداشت که باید می پریدم روی کمرش و تاخت می رفتم، من را بیرون کادر زمین زد و کمرم آسیب دید. در کوه های آلوارز هم اسب تا گردن در برف بودم من هم تا کمر، دستش را خواست بالا بیاورد برد پایین و رویش بلند شد. شرایط  سخت بود روز به روز راکورد برف ها متغییر بود باید می ایستادیم  و کار می کردیم. ممکن بود برف میزانش کم شود  و امکان فیلمبرداری از دست برود.

نقش های پر تحرک را دوست دارم

کارهای آپارتمانی به شما کمتر پیشنهاد می شود یا شما پرهیز دارید از انتخاب؟

نه پرهیزی وجود ندارد اما من شدیدا از کارهای سخت استقبال می کنم. کارهای اجتماعی پرتنش را دوست دارم .اهل کارهای آپارتمانی که گیتار دست بگیرم و عاشقانه بخونم یا کافی شاپ برم نیستم. دوست دارم نقشم تحرک داشته باشد.

معمولا کارها سینمای ایران از تحرک خالی شده است.

نه اینطور هم نیست. دوستان خوب کار می کنند.

شاید این علاقه به دلیل ورزش خاصی است که انجام می دهید

ورزش را به خاطرکارم انتخاب کردم. اول بازیگر بودم بعد ورزش پارکور را انتخاب کردم . خودم از سینمای پرجنب و جوش تر و پرتحرک تر استقبال می کنم.

تا جایی که احتمال مرگ نباشد از بدل استفاده نمی‌کنم

در کارهای اکشن بدل ندارید؟

با بدلکارهایی که در کار ها حضور دارند تعامل خوبی برقرار می کنم اکثرا دوستانم هستند تا جایی که احتمال 100 درصدی مرگ وجود نداشته باشد خودم انجام می دهم . گروه بدلکاری و کارگردان کار معتقد باشند که خطر مرگ جدی است بدلکار انجام می دهد یا علم انجام آن کار را نداشته باشم تا جایی که قابلیتش را دارم خودم انجام می دهم.

قهرمان در سینمای ایران کمرنگ شده

محمد جواد از دل تاریخی روایت می شود که قهرمان های زیادی از این دست وجود داشتند مانند میرزا کوچک خان، شیخ فضل الله و... ما با توجه به مغفول ماندن از تاریخ معاصر کمتر آن ها رادیدیم چقدر برای ارایه درست نقش و ارتباط درست با مخاطب تلاش کردید تا مخاطب این کاراکتر را دوست داشته باشد.

در «قلاده های طلا» من ضد قهرمان بودم در «یتیم خانه ایران» نقش قهرمان  فیلم را بازی کردم  در شرایطی که قهرمان در سینمای ایران کمرنگ شده است و همین امر باعث شد تا نقش محمد جواد (سالارخان) برای من هیجان انگیزتر و جذاب تر باشد از آنجایی که همه ما ایرانی ها عرق شدیدی به وطن داریم و وطن دوستی در وجودمان نهادینه شده است یک چنین نقش ها و قهرمان ها در سینما می تواند برای مخاطب جذاب باشد. و به همین دلایلی که به آن ها اشاره کردم فکر می کنم فیلم مورد استقبال قرار گیرد و زحمات صدها تن از همکاران و دوستانم در این پروژه همچنین زحمات آقای طالبی و سالها تحقیق و نگارش با دیده شدن فیلم از سوی مردم بی نتیجه نمی ماند.

تاکید برای دیده شدن جزئیات/ نورایی رکورددار گریم

آقای صالحیان معمولا چهره پردازی  کارهای تاریخی برای چهره پردازان با ریسک توامان است اما از سوی دیگر در رقابت ها به خوبی دیده می شود. چگونه به گریم های این فیلم رسیدید و چقدر مطالعه داشتید؟

داریوش صالحیان: این بخش از تاریخ مغفول است نه چیزی شنیده بودم و نه چیزی گفته بودند اطلاعات ما در این حد بود که در یک سالی قحطی در ایران اتفاق افتاده است. من روزی که دعوت به کار شدم منابع زیادی را در اختیار من قرار دادند. بعد از خواندن کتاب متوجه شدم چه فاجعه ای اتفاق افتاده است نه من و نه گروه من توقع چنین فاجعه ای نداشتیم . گروهم هم در کنار من این پژوهش ها را مرور می کردیم و توقع چنین حجمی از فاجعه را نداشتیم. منابع ارایه شده از سوی آقای طالبی یک طرف، توقعات و جزئیاتی که ایشان به آن توجه داشتند کار را برایمان سخت تر کرده بود. ما در این کار بازیگر نقش پنجم نداشتیم که کمتر از 10 بار تست گریم نکرده باشیم. ممکن بود این بازیگر خیلی دیده نشود اما ایشان تاکید داشتند به همه جزئیات توجه شود. بازیگری که یک پلان هم داشت شاید 10 بار تست گریم داشتیم. بخشی از طراحی گریم کار مدیون خود آقای طالبی است. ما سعی کردیم توقعاتی که ایشان داشتند را براورده کنیم.

آقای نورایی رکوردار هستند در تست گریم این فیلم.

نورایی: من سه مقطع در فیلم دیده می شوم برای هر سه مقطع شاید بیش از 15 بار گریم می شدم و تست انجام می شد.

طالبی: طراحی گریم این پروژه برعهده فرد دیگری بود بعد از یک هفته ایشان آمدند و گفتند این قدر با جزئیات کار را دنبال کردن کار من نیست و در توان من نیست. از من خواستند قبول کنم و بروند.

چرا اینقدر سخت گرفتید تنها به این دلیل که کار تاریخی انجام می دهید؟

طالبی: نه معتقدم باید با دقت کار کنیم.

صالحیان: ما در کار «نغمه» هم همین جزئیات و ریز بینی را داشتیم آقای ولدبیگی بیش از 20 بار حسین یاری را تست زدند.

طالبی: قلابی نمی توان کار کرد اگر قلابی کار کنید قلابی هم دیده می شود. سعی می کنیم درست کار کنیم.

گرما و سرما در گریم قابل کنترل نبود

دقت و جزئیات در اثر به عقیده خودتان جواب داده است

صالحیان: من از کار راضی ام. اما یک اشتباهات سهوی هم وجود دارد سرمای اردبیل و گرما  غیرقابل کنترل بود و نمی توانستیم کنترل کنیم.

«یتیم خانه ایران» اثری ملی و میهنی است

با توجه به این مهم که فیلم مقطعی از تاریخ کشور را روایت می کند که کمتر شنیده یا خوانده شده چقدر فکر می کنید این اثر در سینمای ایران دیده و ماندگار شود؟

این اثر ماندگار است مگر اینکه با این دید به اثر توجه نکنند. این اثر ماندگار و ملی است. چون ملی است پس ماندگار است اگر با دید ملی نگاه نکنید شاید ماندگار نباشد. اگر اعتقاد و باور دیگری را در فیلم دنبال کنید متفاوت است . نمی توان کتمان و پنهان کرد که اثر ملی و میهنی است.

با شرایط سخت و این حجم از جزئیات و سکانس هایی که با حضور هنروران در فیلم دیده می شود چند نفر گریم افراد را برعهده داشتند؟

ما 6 نفر بودیم . اول هنروران را گریم می کردیم بعد بازیگران اصلی را گریم می کردیم. از صبح ساعت 4 تقریبا کار را آغاز می کردیم اما باز هم کارگردان رضایت کامل نداشتند.

گریم آقای نورایی یک ساعت و نیم به طول می انجامید بستگی به مقطع زمانی داشت که ایشان ایفای نقش می کرد.

برخی داوران تصمیم شان را  گرفتند

آقای طالبی چرا معمولاً کارهای شما  یا به جشنواره فجر نمی رسد یا در بخش مسابقه شرکت نمی کند؟

جشنواره فجر را قبول دارم و به این جشنواره اعتقاد دارم شاید تنها سینماگری باشم که در مقابل حذف نام فجر از جشنواره واکنش جدی نشان دادم و به رئیس جمهور نامه نوشتم و بالاخره هم نام فجر را برگرداندند . جشنواره فجر یکی از جشنواره های ملی و انقلابی ما است. ممکن است فیلم به جشنواره به لحاظ فنی نرسد. اما من تصمیم نگرفتم در جشنواره شرکت نکنم. یک زمانی تشخیص دادم در بخش غیررقابتی باشیم. حضور در جشنواره فجر و مقاومت  برایم اهمیت دارد اما تندیس ها برایم مهم نیست. وقتی لیست داوران را می بینم رغبتی به رقابت نمی کنم چون می دانم از پیش برخی از آنها تصمیم هایشان را گرفتند و لزومی ندارد آنها را اذیت کنم. وقتی در رقابت شرکت کنم و احساس کنم حق عواملم ضایع شده است مجبورم واکنش نشان دهم. بعد از« دست هالی خالی» این تصمیم را گرفتم. وقتی بازی های قابل تحسین مرحوم شکیبایی، زارعی و رایگان دیده نشد این تصمیم را گرفتم.

 

باعدم حضور در رقابت داوران را اذیت نمی کنم

شما اول داورهای جشنواره را می بینید بعد تصمیم می گیرید که در بخش رقابتی شرکت کنید یا خیر؟

بله . داورها را می بینم اگر به این نتیجه برسم که داوران اذیت می شوند خیلی اذیتشان نمی کنم در فیلم هایم به استثمارهای آمریکا و انگلیس می پردازم . بازیگران انگلیسی ما وقتی به ایران آمدند  خاطرات دانسترویل را همراه داشتند و کل ماجرا را در جریان بودند قسمت های خاص ایران را درآورده بودند . ناآگاهانه در فیلم حاضر نشدند و گفتند ما هیچ عبایی برای حضور در فیلم نداریم و در کشور ما فیلم با موضوعات ملتهب درباره دولت های قبلی ساخته می شود فکر کنم فقط در ایران بعضی بازیگران نگرانی های بیش از حدی دارند.

داوری در ایران سلیقه ای است

با توجه به تصمیم آقای طالبی درباره حضور در بخش رقابتی جشنواره برای شما سخت نیست گریم هایی که با این جزئیات انجام شده توسط داوران دیده نشود؟

صالحیان: اگر بگویم اهمیتی ندارد و سخت نیست اغراق است. من آقای رفیعی جم، آقای بلوندی، آقای حیدری ایشان را دوره کردیم و ازایشان خواستیم در بخش رقابتی جشنواره حاضر شود اما گفتند در جشنواره شرکت می کنم . اما  داوری در ایران سلیقه ای است در جشن خانه سینما از دوستان هم صنفم نحوه داوری شان را پرس و جو کردم برای جایزه دادن گفتند فلانی خسته شده بود و سالهاست در حال کار کردن است. آنها هم صنف هستند و باید دقیق شوند اما استدلال این است که خسته شده بود! حال با این شرایط دیگر از یک جمعی که از نظر گریم تخصص چندانی ندارند توقعی نیست و سلیقه ای است.

خانم محمد پور در فیلم هسته اصلی یک خانواده هستید و کار  مربوط به تاریخ معاصر است ، چگونه به  نقش نزدیک شدید؟

ما یک تئاتری اجرا داشتیم «گره ای در تار و پود یک نقش» که برای آن کار جایزه گرفتم. دست اندارکاران فیلم آقای طالبی  آمده بودند برای دیدن تئاتر و از من دعوت کردند تست بدهم . بین چند صدنفر انتخاب شدم.

طالبی: در مقطعی از زمان پیش تولید به این نتیجه رسیدیم برای بازی در نقش مقابل نورایی به سراغ بازیگران تئاتر برویم در کارهای دیگر هم تجربه کردم و جواب گرفته بودم. کار 7 یا 8 ماه طول می کشید و بازیگران سینما در پروژه های مختلف همکاری می کنند و امکان این که در خدمت یک  کار باشند نیست یا دستمزد زیاد می خواهند. ما بازیگران خارجی داشتیم و برای هماهنگی بازیگران ایرانی و خارجی هزینه حضورشان در ایران زیاد می شد. بازیگران خارجی بازیگران تئاتر لندن و در حال اجرای تئاتر اولیور توئیست بودند ما زمان را طوری مدیریت کردیم که بعد از تمام شدن تئاترشان به ایران آمدند. کل هزینه آنها با سفر به شیراز 500 میلیون تومان شد. برخی از مشکلات ما در زمان تست بازیگران تئاتر عمل های  زیبایی روی صورت بود نمی توانستیم بااین افراد کار کنیم . به ده نفر رسیدیم که صورتشان عمل زیبایی نداشت رقابت کردند و تست می زدند تا  خانم محمدپور در میان آن افراد انتخاب شد که جایزه بازیگر جشنواره تئاتر هم داشتند.

محمدپور: نزدیک شدن به نقش بسیار سخت بود، خودشان و دستیاران به من خیلی کمک کردند.

اولین تجربه تصویری شما بود؟

بله همین طور است و یک غول ناشناخته برای من بود. من همیشه تئاتر کار کرده بودم و برای چنین پروژه سنگینی که در آن اساتید مختلفی در حوزه های مختلف حضور داشتند آماده نبودم. روز اولی که  جلوی دوربین رفتم چنان استرسی گرفته بودم که نه راه پس داشتم و نه راه پیش تنها به خدا توکل کردم که بتوانم از عهده نقش بربیایم. به عنوان اولین تجربه سینمایی سعی خود را کردم و همه دوستان در این پروژه به من کمک کردند از جمله آقای طالبی که کمک کردند زاویای دوربین را بشناسم و به درستی از عهده نقش بربیایم. از مرحوم ارجمند، آقایان نعمتی، دهقان و نورایی بسیار یاد گرفتم

در تئاتر شرایط بازی کاملا متفاوت است برای دورشدن از آن فضا چه کار کردید؟

به من کمک کردند که حرکاتم را کنترل کنم . من اوایل با صدای بلند دیالوگ می گفتم باید با لحن آرامتری صحبت می کردم.

بیشتر سکانس های  شما با اقای نورایی بود درباره نحوه بازی جلوی ایشان و بده بستان هایی که باید در می آمد تا خانواده محمد جواد قابل فهم برای مخاطب باشد بفرمایید.

در تمرینات دو نفره ای که آقای طالبی طراحی کردند کمک کرد نوع بیان، حسی که بید دربیاید کمک کردند. آقای نورایی هم با من بازیگر تئاتر کنار آمدند و کمک کردند.

تقلید ناقص از علی حاتمی در کارهای تاریخی

لحن کار نسبت به کارهای تاریخی متفاوت است چگونه به این لحن رسیدید؟

طالبی: در کارهای تاریخی که من دیده بودم بیشتر افراد لحنشان از واقعیت تغییر می کند و لحن ها کتابی می شد. خداوند آقای حاتمی را رحمت کند به نوعی کار را طراحی می کرد که نوع روایت و تاریخ مربوط به ایشان بود، طراحی صحنه و... مربوط به ایشان بود و تاریخ خودشان رامی گفتند به طور مثال در تاریخ فرمان مشروطیت را مظفر الدین شاه به دست کمال الملک نداد اما ایشان این نوع روایت را تصویر کردند که یک هنرمند فرمان مشروطه را دریافت کند. به نظرم کارگردانان دیگر از ایشان تقلید ناقص کردند زیرا علی حاتمی خودش بود و افراد دیگر تقلید غلط می کنند . سواد و نوع قلم فاخر ایشان را ندارند و یک مغالطه درمی آید .

برای رسیدن به آن بیان که مد نظر کارگردان بود، چقدر تمرین کردید؟

محمدپور: من یک بیان و صدای بسیار بلند داشتم که برای فیلم مناسب نبود و آقای طالبی تاکید داشتند که روی لحن کار کنم . گریم و لباس هم بسیار کمک کرد.

پیشنهاد جدیدی برای حضور در سینما دارید؟

البته داشتم اما کسی که یک سناریو با این حجم قبول می کند و در کنار اساتید فعالیت کند برای انتخاب کارهای بعد کارش سخت تر خواهد شد. سعی کردم انتخاب درستی کنم.

تئاتر بازیگر را قدرتمند می کند

آقای نورایی درباره بده بستان با خانم محمدپور و کار با یک بازیگر تئاتر بفرمایید

بازیگری که از تئاتر می آید بازیگر فوق العاده ای می تواند باشد زیرا تئاتر بازیگر را قدرتمند می کند. من هم سالها پیش از کار تئاتر شروع کردم و خانم محمدپور پرانگیزه و پرانرژی بودند اما قبل از کلید خوردن تمرین دورخوانی داشتیم که با گروه و دونفره بود که بسیار کمک کرد. لحنی که آقای طالبی طراحی کرده بود از من دور بود و این دورخوانی ها خیلی کمک کرد. سر صحنه راحت تر کار می کردیم با یک روتوش های جزئی کار می کردیم. فوق العاده محترم ، خوش انگیز ه و پرانرژی بودند. بخش یتیم خانه من خودم را از معاشرت با سایر همکاران محروم کرده بودم به دلیل آنکه در آن مقطع شرایط افسرده و ناراحتی باید می داشتم به همین دلیل کمتر در کنار دیگران بودم و سعی کردم دیالوگ برقرار نکنم و تنها باشم در آن بخش معاشرت و تمرین آنچنانی نداشتم و در قرنطینه نگه می داشتم. آقای طالبی از من خواستند انرژی ام بیرون ریز نداشته باشد و خودم را کنترل کنم تا این نگاه و سکون ها به درستی از کار درآید.

منتقد کارهای خودم هستم

آقای طالبی بازی‌ها برایتان قابل قبول است؟

از کار خودم راضی نیستم. همه کارهایم را دوست داشتم بهتر از این می شد. اولین منتقد کارهای خودم هستم . همه زحمت کشیدند دوستان پشت صحنه و جلوی دوربین زحمت زیادی کشیدند. آقای ارجمند دو روز قبل از کار فوت شدند ایشان می گفتند 15 سال است گریمورها به موهای من دست نزدند اما برای کار موهایشان را کوتاه کردند. تمام دیالوگ ها را بالحنی که می خواستم خواندم و روی موبایلشان ضبط کردند و ایشان هم تمرین کرده بودند  که به رحمت خدا رفتند و توفیق نداشتیم در خدمت ایشان باشیم. غم بزرگی برای این پروژه گذاشتند. به آقای دهقان رسیدیم و بسیار متفاوت از دیگر بازی‌هایشان و قدرتمند حاضر شدند و از این فیلم بازی های درخشان ایشان بود و خیلی خوب بودند. آقای صالح میرزایی یک سکانس بازی کردند و بسیار خوب بود. خانم آهو خردمند به ما بسیار کمک کردند ایشان قصد نداشتند فیلم بازی کنند اما وقتی متوجه شدند که ما دچار مشکل شدیم قبول کردند و سرصحنه حاضر شدند و بازی شان بسیار درخشان بود . امیدوارم مخاطب این فیلم را ببیند و در خاطره ها بماند افرادی که نمی توانند (به هر دلیلی) تاریخ کشور را مرور کنند این اثر را ببینند این فیلم قسمتی از تاریخ کشور است به آن توجه نشده و بسیاری از عزیزان ما در آن دوران از بین رفتند. با آقای قالیباف صحبتی داشتم و ایشان گفتند حاضرند یک پارک را به نام افرادی که در قحطی بزرگ از بین رفتند نامگذاری کنند در کمترین آمار 4 میلیون نفر در این قحطی از بین رفتند در کشورهای دیگر برای 500 نفر روز یادبود در نظر می گیرند امیدواریم ارگان های مرتبط به این مهم توجه کنند و روز ورود نحس ارتش دانسترویل را به نام این افراد نامگذاری کنند.

امیدوارم مسئولین آموزشی کشور به این یقین برسند که این بخش از تاریخ در کتاب های درسی و دانشگاهی بیاورند. این حذف تاریخی را به کتاب ها برگرداند و مردم را آگاه کنند.


خبر تصادفی:
خبر های بروز دنیا برای تمامی سنین در این سایت موجود است.شما بازدیدکنندگان محترم میتوانید روزانه خبر های زیاد و مهم را در این سایت بخوانید و از اخبار روز دنیا با خبر شوید.کافی است فقط در این وب سایت گردش کنید و در تمامی موارد این وب سایت جستجوی لازم را انجام دهید.خبر های سیاسی در این سایت شامل خبر های دولت یازدهم و عملکرد آن ها در این دوره است که باید بررسی های دقیقی در این زمینه انجام شود.عملکرد این دولت مثبت بوده و در بخش برجام کار های زیادی انجام شده که شایسته تقدیر و تشکر است