اخبار روز ایران و جهان

اخبار روز از خبرگزاریهای رسمی جمهوری اسلامی ایران

اخبار روز ایران و جهان

اخبار روز از خبرگزاریهای رسمی جمهوری اسلامی ایران

انتشار خبر جدید:دلجویی مسئولان با خانواده شهید خزایی/ اخلاص و شهادت طلبی مهمترین ویژگی شهید محسن خزایی بود

شرح خبر:
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، به‌دنبال شهادت شهید رسانه‌ای مدافع حرم محسن خزایی، تعدادی از مسئولان با خانواده وی دیدار و از آنها دلجویی کردند.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در این دیدار اظهار کرد: شهادت راه مردان خدا است و ایشان برای هدف مقدسی به شهادت رسیده‌اند که بسیار ارزشمند است.

اخلاص، شهادت طلبی مهمترین ویژگی شهید خزایی بود

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در این دیدار با حضور در منزل مادر شهید گفت: اخلاص، شهادت طلبی از مهمترین ویژگی‌های بارز شهید محسن خزایی بود که به آرزوی دیرینه‌اش رسید.

حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی گفت: مدافعان حرمی که در منطقه هستند به نیکی از این شهید بزرگوار یاد می‌کنند.

به گزارش فارس؛ محسن خزایی 15 آذر سال 51 در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد، او در سال 74 به‌عنوان متصدی صدا فعالیت خود را در صداو سیما آغاز کرد و سال 80 تا 82 فرمانده پایگاه بسیج شهید برخوردار بود و به‌خاطر شور و نشاط خاصی که در برنامه‌های جوان ایجاد می‌کرد و با جوانان ارتباط زیادی داشت که در سال 83 مدیر باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان شد.

شهید محسن خزایی پس از موفقیت در باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان در سال 87 به‌عنوان مدیرخبر گیلان معرفی شد و پس از فعالیت‌های تخصصی و حرفه‌ای خبر عشق دفاع از حرم او را به سوریه کشاند.

او در سوریه بعد از هر گزارش خبری خود، در بین رزمندگان مقاومت به مداحی اهل‌بیت(ع) می‌پرداخت.

وی دارای سه فرزند یعنی دو پسر و یک دختر است زینب دختر سه ساله شهید محسن خزایی، درحالی به دنیا آمده بود که پدرش در سوریه رشادت‌های رزمندگان را اطلاع‌رسانی می‌کرد


خبر تصادفی:
مسابقات المپیک ریو برای کارون ایران به خوبی المپیک لندن تمام نشد.والیبالست های ایران برای اولین بار به المپیک راه پیدا کردند و توانستند از گروه خود نیز صعود کنند.اما کیفیت بازی والیبالیست های ایران با انتقادات شدید مواجه شد.البته مسدومیت برخی بازیکنان ایران نیز تاثیر زیادی در این افت کیفیت داشت.وزنه برداری ایران توانست دو مدال طلا کسب کند.اما بهداد سلیمی که یکی از اصلی ترین امید های ایران برای کسب مدال طلا بود در کمال ناباوری و توسط داوری غلط از دور مسابقات کنار رفت

تیتر خبر منتشر شده: :بازارچه صنایع‌ دستی طاقبستان راه‌اندازی شود

شرح خبر:


به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، فضل‌الله رنجبر عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان که در سالن تدبیر استانداری برگزار شد‌ اظهار داشت: با توجه به بازدید پروژه‌های خاص بافت‌فرسوده از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی برای ساماندهی بافت‌تاریخی خانه‌جلیلی با بیش از 850 متر مساحت، اعتبارات دولتی و استانی آن تعهد شده است.

فرماندار کرمانشاه این منطقه تاریخی را دارای قابلیت گردشگری خوب و ارزشمند توصیف و بیان کرد: باید از محل اعتبارات استانی برای خانه‌جلیلی تدارک دیده شود، چرا که در جذب گردشگری بسیار موثر بوده که با مساعدت وزارت راه و شهرسازی برای تعیین تکلیف این پروژه توفیق و ظرفیت مناسبی ایجاد شده است

این مسؤول به برنامه ساماندهی منطقه اویس‌قرنی با تعهد در تخصیص 100 میلیون تومان از محل اعتبار روستایی و از سوی فرمانداری و نیز 100 میلیون تومان از محل اعتبارات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: این منطقه بنای تاریخی زیبایی دارد که در مسیر ارتفاعات واقع در نزدیکی جاده روانسر و محل کایت‌سواران است.

رنجبر با تاکید بر اینکه پروژه‌های شهر کرمانشاه باید به صورت ویژه دیده شود، بیان کرد:‌ ساماندهی پروژه مسیر ثلاث‌باباجانی تا کرمانشاه جز 10 پروژه خوب و اساسی است که در حقیقت تردد مردم منطقه را 10 الی 20 کیلومتر نزدیک می‌کند.

این مسؤول یادآور شد: تسریع در اجرای پروژه‌های مصلای شهر و کتابخانه مرکز شهر کرمانشاه که طی این سه سال گذشته وضعیتش تغییر نکرده، ضرورت دارد و برای کلینیک‌های تخصصی نیز که چندین سال به حال خود رها مانده است باید تدبیر کرد.

وی با اشاره به اینکه کوره‌های آجرپزی استان کرمانشاه دارای منطقه وسیعی است، اما 80 درصد واحدهای آن راکد مانده است، یادآور شد: اراضی این منطقه فضای مناسبی برای اجرای طرح احداث گلخانه در مسیر سد کهریز و پل‌کهنه دارد که زمین‌های آن بیش از 200 الی 300 هکتار است که اکنون تعداد محدودی از واحدها فعالیت دارند.

فرماندار کرمانشاه اظهار داشت:‌ راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی در طاقبستان و ایجاد فضای تجاری و بازارچه‌ای مخصوص بانوان برای عرضه محصولات صنایع‌دستی استان نیاز است.


خبر تصادفی:
جایگاه ایران از لحاظ قدرت دفاعی در منطقه و حتی در جهان بسیار قوی تر از گذشته شده و این موضوع غیر قابل انکار است.به طوری که حتی دشمنان ایران نیز این موضوع را تایید میکنند و میدانند که ایران دیگر آن کشوری نیست که بتوانند به راحتی به آن حمله کنند و دیگر برای ایران تحدید های نظامی معنی ندارد.برای همین است که ایران را چندین سال است که توسط تحریم های اقتصادی تحت فشار قرار داده اند.موشک های ایران دارای برد زیاد و قادر است که اهداف خود را به صورت دقیق نشانه برود و این موشک ها تحدیدی برای دشمنان کشور است

یک خبر داغ:عربستان میلیاردها دلار به شرکت‌های خصوصی و کارگران خارجی بدهکار است

شرح خبر:

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، وزیر اقتصاد عربستان اعلام کرد دولت این کشور به دلیل کسری بودجه شدید ناشی از پایین ماندن قیمت نفت، میلیاردها دلار به بخش خصوصی و کارگران خارجیبدهکار است.

این مقام سعودی گفت: میزان دقیق این بدهی ها را به خاطر ندارم اما مجموع آنها میلیاردها دلار است و این وزارت خانه در تلاش است تا به صورت روزانه برخی از آنها را تسویه کند.

روز دوشنبه یکی از بخش‌های دولت عربستان زیر نظر جانشین ولی عهد این کشور، اعلام کرد دولت عربستان در تلاش است تا بدهی های خود را تا پایان سال جاری با طلب‌کاران تسویه کند.

این مسئله شرکت های بزرگ سعودی نظیر بن لادن و اوگر را که به دلیل عدم پرداخت معوقات خود از سوی دولت به شدت با مشکل کمبود نقدینگی در پرداخت حقوق کارگران خود مواجه هستند، تحت فشار قرار داده است.

بنا به گزارشات رسانه های سعودی، کاهش قیمت نفت به کاهش درآمد دولت سعودی و در نتیجه کاهش هزینه کرد دولت این کشور در پروژه های عمرانی منجر شده است.

در ماه دسامبر سال 2015، دولت عربستان از کسری بودجه 87 میلیارد دلاری خود خبر داد.


خبر تصادفی:
ایراهیم حاتمی کیا با حضور در جشن منتقدان مطبوعات به عملکرد روزنامه یا لثارات الحسین و توهین به جامعه سینمای ایران اعتراض کرد. وی گفت: کسانی که در اینجا حضور دارند همه صاحب قلم هستند و وقتی دیدم که این اتفاق افاده و حرمت قلم اینقدر ضایع شده است نتوانستم ساکت بمانم.این هنرمند محبوب و دوست داشتنی کشورمان که کارگردان بسیاری از فیلمهای محبوب ایران می باشد با این واکنش حمایت خود را از جامعه هنری کشورمان نشان داد

خبر داغ منتشر شد:برنامه اصولگرایان برای انتخابات به زودی اعلام می‌شود/ ساز و کار رسیدن به نامزد واحد دنبال می‌شود

شرح خبر:

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، غلامعلی حداد عادل در حاشیه مجمع عمومی جمعیت رهپویان و در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره برنامه اصولگرایان برای ائتلاف در انتخابات 96 اظهار داشت: در این زمینه کارهایی شده که ان‌شاءالله به زودی اعلام می‌شود.

حداد عادل ادامه داد: اصولگرایان برای حضور هماهنگ و مبتنی بر وحدت در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری برنامه دارند که به زودی برنامه خود را اعلام می‌کنند. البته تاریخ دقیق آن مشخص نیست ولی ظرف روزهای آینده اعلام خواهد شد.

این فعال اصولگرا تاکید کرد: یک حرکتی توسط عده‌ای از خدمتگزاران انقلاب اسلامی برای حضور جدی در انتخابات صورت گرفته است.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس، در خصوص رسیدن به نامزد واحد و برنامه اصولگرایان در این زمینه خاطرنشان کرد: اصولگرایان دو برنامه دارند که یکی ساز و کار برای رسیدن به وحدت و دیگری ساز و کار برای رسیدن به فرد واحد است که ما این مسیر را تعقیب می‌کنیم.


خبر تصادفی:
نسل جدید گوشی های آیفون به نام آیفون 7 وارد بازار شده است.قیمت بالای این دستگاه اولین چیزی است مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.اینکه امکانات این گوشی همراه واقعا آنقدر زیاد است که بخواهیم چنین هزینه برایش پرداخت کنیم جای بحث و گفتگو زیادی دارد.البته هنوز به صورت کامل وارد بازار نشده و اطلاعات دقیق تر را زمان ورود به بازار میتوان گرفت.اما چیزی که مشخص است این است که آیفون با این قیمت بالا مسلما خریداران خیلی کمی خواهد داشت و این شرکت باید فکری به حال این مشکل بزرگ بکند

خبر داغ:به حکم حداقلی مرتضوی اعتراض داریم/ باید رد مال صورت گیرد

شرح خبر:

مجتبی نظری وکیل تأمین اجتماعی در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، در خصوص حکم صادره برای سعید مرتضوی گفت: دادگاه حداقل‌ترین مجازات را براساس حکم صادره برای مرتضوی درنظر گرفته است.

وی با بیان اینکه باید رد مال انجام شود، گفت: باید یک میلیارد و 300 میلیون تومان پول به سازمان تأمین اجتماعی بازگردد و اگر این اتفاق بیفتد، ما حتی دیگر راضی به شلاق خوردن مرتضوی هم نیستیم.

نظری با بیان اینکه دادگاه تنها می‌خواسته یک محکومیت داده باشد، گفت:‌در این پرونده باید طبق قانون اختلاس و ارتشاع عمل شود.

وکیل تأمین اجتماعی ادامه داد: مرتضوی به نمایندگان مجلس پول داده است، نماینده مجلس که وظیفه‌اش پول گرفتن از سازمان نیست، اگر هم قرار بود به آدم‌های مستضعف حوزه انتخابی خود کمکی کند، مجلس خودش بودجه داشت و نیازی نبود از سازمان پولی گرفته شود.

نظری تأکید کرد: قطعا پس از ابلاغ رسمی حکم، اعتراض خود را تقدیم دادگاه خواهیم کرد.


خبر تصادفی:
با شروع مهر دانشگاه ها و مدارس کشور باز شده و دوباره این مکان ها دانش آموزان و دانشجویان زیادی رفت آمد میکنند و به کسب علم و دانش میپردازند.تعداد زیاد دانشکاه های کشور باعث شده که انگیزه برای ادامه تحصیل دانشجویان بسیار کم شود و این نا امیدی از آینده شغلی میل و رغبت دانشجویان را از بین برده است.از طرفی کمبود امکانات در بسیاری از دانشگاه های کشور به چشم میخورد.امکانات مدارس کشور نیز بسیار کم است و باید با نگرانی زیاد به این وضعیت بد کشور رسیدگی شود تا باعث کاهش دانشجو محصل در سال های بعد نشود