اخبار روز ایران و جهان

اخبار روز از خبرگزاریهای رسمی جمهوری اسلامی ایران

اخبار روز ایران و جهان

اخبار روز از خبرگزاریهای رسمی جمهوری اسلامی ایران

خبر داغ از خبرگزاریها:توجه به مشترکات شیعه و سنی به تقویت وحدت می‌انجامد

شرح خبر:


به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام احمد واعظی ظهر امروز در نشست فعالان فرهنگی استان کردستان که در سالن کوثر تبلیغات اسلامی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کریم، ارادت به اهل بیت و خاندان پیامبر اکرم(ص) حلقه وصل مسلمانان به همدیگر است و شیعه و سنی در کنار یکدیگر با توجه به مشترکاتی که دارند می‌توانند وحدت و انسجام را تقویت کنند.

وی با اشاره به اینکه باید کاری کرد که نسل جوان به دین اسلام و ارادت به اهل بیت علیهم‌السلام همچنان پایبند باشند، افزود: داشتن ایمان جوانان به اهل بیت علیهم‌السلام ساختن نسلی پاکیزه و آینده‌ای روشن را برای جامعه اسلامی رقم می‌زند.

واعظی خاطرنشان کرد: گذشتگان ما همواره در تلاش بودند تا این ارادت‌ها و مدیحه‎‌هایی که در وصف اهل بیت قرائت می‌شوند به صورت امانت دست به دست به امروز منتقل شود و ما هم باید آنرا به آیندگان منتقل کنیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نباید به دنبال منازعات فرقه‌ای باشیم، یادآور شد: هدف ما در فعالیت‌های فرهنگی و دینی تقویت ایمان، باور دینی و تقویت اخلاق باشد تا شاهد تربیت جوانانی مومن در کشور باشیم و اسلام و مسلمانی را در این راه سربلند ببینیم.

واعظی همچنین ضمن تقدیر از فعالیت فعالان فرهنگی و قرآنی کردستان بیان کرد: در راستای تقویت این عزیزان و فعالیت بهتر آنها می‌توان اساتید مجرب از قم برای برگزاری دوره‌های آموزشی در استان اعزام و از توان این اساتید در راستای توانمندسازی نیروهای فرهنگی و قرآنی استان بهره برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این نشست یادآور شد: تبلیغات اسلامی کردستان با داشتن ظرفیت‌های ویژه‌ای از جمله هیئات مذهبی، کانون مداحان، خانه‌های قرآن شهری و روستایی و موسسات قرآنی می‌تواند در راستای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و دینی استان موثر باشد.

مختار کرمی بیان کرد: تبلیغات اسلامی با این ظرفیت‌های گسترده می‌تواند همچنین در حوزه خانواده و زنان با محوریت قرآن کریم در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و معضلات جامعه کمک کند.

وی بیان کرد: برای دستیابی به اهداف نیازمند برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای توانمندسازی نیروها و سرمایه‌ها و ظرفیت‌های در اختیار هستیم که امید است دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم استان را در این راستا یاری کند.

کرمی اضافه کرد: مردم استان کردستان حق بزرگی بر گردن نظام اسلامی دارند و لازم است که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی این استان و ارتقای سطح فرهنگی و دینی از تمامی ظرفیت‌ها بهره برد.

در ادامه این نشست اعضا مطالبات خود را در خصوص برگزاری کارگاه‌های آموزشی و حمایت مالی و معنوی از فعالان فرهنگی و قرآنی استان اعلام کردند.


خبر تصادفی:
کاروان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بزرگ پارالمپیک کار خود را با کسب پانزدهمی به پایان رساند. ورزشگاران ایران در این رقابتها با کسب هشت مدال طلا, نه مدال نقره و هفت مدال برنز و در مجموع 24 مدال کار خود را به پایان رساند. ایران در دوره قبلی رقابتهای پارالمپیک موفق به کسب رتبه یازدهم در جدول مدال ها شده بود و از این حیث رتبه ایران چند پله نزول پیدا کرده بود. همچنین حادثه تلخ این رقابتها که کام همه ورزشکاران را تلخ نمود مرگ دوچرخه سوار کشورمان در مسیر مسابقه بود

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.