اخبار روز ایران و جهان

اخبار روز از خبرگزاریهای رسمی جمهوری اسلامی ایران

اخبار روز ایران و جهان

اخبار روز از خبرگزاریهای رسمی جمهوری اسلامی ایران

آموزش نسخه جدید وبمستر تولز گوگل

آموزش نسخه جدید وبمستر تولز گوگل

همانطور که در مقاله قبلی با نام "نسخه جدید وبمستر تولز گوگل" بصورت کامل توضیح دادیم، گوگل اقدام به رونمایی اولیه از کنسول وبمستر جدید خود کرده است. ما در این مقاله تصمیم داریم این کنسول را جزء به جزء معرفی کنیم.

برای مراجعه به نسخه جدید وبمستر تولز گوگل نسخه بتا، کافیست از نسخه قبلی وبمستر سایت خود را انتخاب نمایید و سپس اولین گزینه از منوی سمت چپ "Try the new Search Console" را انتخاب نمایید. اگر روی سئو سایت خود کار کرده باشید احتمالا این گزینه را دیده اید.  با اینتخاب این گزینه وارد نسخه جدید یا همان نسخه بتا خواهید شد. همچنین می توانید از لینک https://search.google.com/search-console وارد نسخه جدید وبمستر شوید. پس از ورود و انتخاب سایت مورد نظر، اولین چیزی که شما خواهید دید، status می باشد که بصورت عمومی وضعیت کلی سایت را به نمایش می گذارد. این بخش چیزی شبیه به داشبورد در نسخه قبلی وبمستر تولز است. این بخش از منوی سمت چپ نیز در دسترس است که در تصویر زیر می توانید آن را مشاهده نمایید.

 

آموزش نسخه جدید وبمستر تولز گوگل

 Status یا جزئیات، خود دارای چند بخش است که به بررسی آنها می پردازیم تا بتوانیم برای سئو و بهینه سازی سایت از این ابزار به نحو احسن بهره ببریم.

 

Performance

این بخش تقریبا مشابه search analytics است که در نسخه قدیم وبمستر وجود داشت و به تجزیه و تحلیل کاربرانی که از طریق جستجوی گوگل با سایت شما در ارتباط بوده اند می پردازد. در صفحه status  شما می توانید تعداد کلیک هایی که در نتایج گوگل بر روی سایت شما صورت گرفته را مشاهده نمایید. با کلیک بر روی گزینه open report می توانید این گزارش را بصورت کامل مشاهده نمایید.

 

پس از ورود به این بخش، اطلاعاتی از ورودی ها در اختیار شما قرار می گیرد از جمله: ایمپرشن، کلیک ، CTR و همچنین کوئری های و کلمات ورودی، لینک های پر بازدید و ...

فرق اساسی این بخش با نسخه قدیم وبمستر تولز در این است که شما می توانید اطلاعات بلند مدت از سایت خود مشاهده نمایید. همچنین رابط کاربری این بخش بسیار چشم نواز و روان شده است و تمامی بخش ها بصورت آژاکس بارگذاری می شوند. با توجه به این رابط قوی و همچنین اطلاعات اولیه که از نسخه قبلی دارید نیازی به باز کردن این بخش وجود ندارد و ما به سراغ بخش بعدی می رویم. در صورتی که سوالی در رابطه با این قسمت دارید از طریق فرم تماس با ما اقدام به درج نظر خود نمایید.

Index coverage

این بخش در واقع ادغام شده دو بخش index status  و crawl errors در نسخه قدیم وبمستر است که هر دو در یک  قالب گنجانده شده اند. در این قسمت نیز با کلیک بر روی open report، می توانید جزئیات کاملی را مشاهده نمایید.

با ورود به این بخش شما می توانید صفحاتی که دارای ارور، هشدار، بصورت معتبر و نیز صفحاتی که توسط گوگل نادیده گرفته شده اند را ببینید. صفحات ارور مانند ارور 404 است. شما می توانید نموداری از ارورهایی که در بازه زمانی مورد نظر داشته اید نیز مشاهده نمایید. همچنین در قسمت پایین صفحه می توانید صفحاتی که ارور دارند را مشاهده و اصلاح نمایید. صفحات نادیده گرفته شده توسط گوگل نیز شامل صفحاتی است که خود کاربر درخواست ایندکس نشدن آنها را داده است، صفحاتی که تگ canonical دارند و اینچنین موارد می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.